kiszony sok z buraka, soki z kiszonych warzyw

Czy soki z kiszonych warzyw są zdrowe?

Z kiszonek korzysta się w słowiańskiej kuchni od stuleci. Od paru lat jednak notorycznie wspomina się również ogromne własności zdrowotne soków z kwaszonych warzyw, zwłaszcza z kapusty i buraków. To prawdziwy tzw. super żywność, która coraz częściej pojawia się na półkach marketów w alejkach z żywnością eko.

Sok z kiszonej kapusty – czy powinno się go regularnie pić

W dzieciństwie sok z kiszonej kapusty spożywał prawdopodobnie większość z nas. Nasze babcie same przygotowywały kiszoną kapustę podług przekazywanych w rodzinie przepisów, a po wykorzystaniu całej kapusty częstokroć podawały swoim wnukom kubeczek z sokiem, tłumacząc, że napój jest niezwykle zdrowy, chociaż nie każdemu smakuje. I nie myliły się! Sok z kapusty kiszonej to autentyczna bomba witaminowa! Ma on w składzie bardzo duże ilości witamin z grupy B, C, E oraz A, a także przeróżne minerały, jak magnez, żelazo i sód. Wielu ludzi odczuwa trudności z przystosowaniem się do cierpkiego posmaku tego soku, jednakże powinnyśmy wypijać go regularnie, bo usuwa toksyny z organizmu, obniża poziom choresterolu, wypłukuje toksyny z organizmu, jest on bakterio- i grzybobójczy oraz wspomaga trawienie, a to sprawia, iż może być wykorzystany w procesie odchudzania. W szczególności natomiast pomaga uzupełnić deficyt witaminy C, co podnosi odporność organizmu i zapobiega przeziębieniom. Sok z kiszonej kapusty poleca się również osobom cierpiącym na anemię z uwagi na zawarte w nim żelazo. Rzecz jasna, nawet tak zdrowego napoju nie należy nadużywać – wystarczy spożycie mniej więcej 1 szklankę soku na dzień.

Atuty soku z kiszonego buraka

Drugim popularnym sokiem, który wykorzystujemy od wieków do gotowania, a który spożywamy też jako przekąskę, jest sok z kwaszonych buraków. W jego składzie znajduje się dużo witamin i ma właściwości antyseptyczne, przeciwzapalne i antyoksydacyjne. Sok ten wzmacnia odporność organizmu: poprawia koncentrację, obniża ciśnienie, a jednocześnie pozytywnie wpływa na przemianę materii. Choć buraki cechują się pokaźną zawartością cukru, to sok z kiszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę. Nie poleca się jednakże jego spożycia paniom w ciąży oraz karmiącym piersią, jak również osobom borykającym się z schorzeniami nerek lub reumatyzmem.

Jeśli nie masz czasu, aby przyrządzać soki z kiszonych warzyw na własną rękę, możesz nabyć je w swoim markecie lub założyć na nie zamówienie przez internet w sklepie internetowym producenta. Nie zapomnij jednak, że soki tego rodzaju powinno się przechowywać w chłodzie.

Jeśli nie masz czasu, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz zakupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Nasz adres:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]