Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Jesteś zainteresowany pełną ofertą usług SEO? Nie zwlekaj! Wejdź na seo4.net.

Firmy lub administratorzy portali internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań na własną rękę. Nie posiadając wiedzy w zakresie SEO i nie śledząc regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od copywritingu, kodowania, kampanii Google Ads i projektowania graficznego, które służą rzeczową pomocą w tych sferach.

Po czym poznać sumienną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę podczas doboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych i reklamowych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się pokaźnym portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO często dodawana jest zakładka z historią tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada przeczytać opisy takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwikłać i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.

Następny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszperać samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych do tej pory pracach SEO czy o ważnych dla klienta usługach lub artykułach, które zamierza wypromować.

Opłata za rezultaty – czy to korzystna forma rozliczenia z agencją SEO?

Nieufnie warto podejść do agencji SEO, które proponują współpracę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top5). To wciąż całkiem popularny rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając reguły określone przez Google. Stale modyfikowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, zatem dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za działania agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne są wyższe nakłady finansowe, by opracować dogłębny audyt SEO, a później wdrożyć wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]