Jesteś zainteresowany korzystną ofertą PBN? Nie czekaj! Skieruj się na pbnmarket.pl.
By odbiorca odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.
PBN – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone i administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. PBNy są najczęściej wykorzystywane jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej, co wypada mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później trzeba przeznaczać wiele godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Proponujemy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
Prywatne sieci blogów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres stacjonarny i pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Następny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym, finansami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO